top of page
Zoeken
  • Growing Potential Coaching

Leven vanuit Fear of Faith


Vanochtend beluisterde ik een livestream van Katrina Ruth waarin zij vertelde over faith- of fear-based desicionmaking. Vrij confronterend en vol met inzichten.

Veel van ons hebben geleerd heel veel na te denken voordat je een beslissing neemt. Op zich is er natuurlijk niets mis met weloverwogen keuzes maken, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn (want jezelf in de schulden steken, impulsief van hot naar her rennen, alles maar doen wat er in je oppopt, daar kom je volgens mij ook niet verder mee), maar overweeg je de keus dan vanuit Angst of vanuit Vertrouwen/Geloof?

Vaak laten we ons tegenhouden door irreële angsten. We nemen beslissingen die 'verstandig' zijn op basis van argumenten die nergens op slaan en er eigenlijk niet toe doen. We nemen beslissingen op basis van een worst case scenario dat zeer waarschijnlijk nooit gaat gebeuren.

Ook hier: ik bedoel niet dat je een huis moet kopen terwijl je weet dat je het niet kunt betalen. Of dat je een auto moet kopen die je niet nodig hebt maar wel wil en daarbij een lening afsluit terwijl je weet dat je het niet kunt betalen.

Wat ik wel bedoel is dat je veel meer naar je (o jee, jeuk-alarm) gevoel zou moeten luisteren. Veel meer zou moeten intunen en moeten nagaan wat je 'soul' zou willen.

Als je iets echt echt echt heel graag wil, laat je je dan leiden door angst of door vertrouwen? Ik hoop dat het vertrouwen is... Want als je terugkijkt op eerder beslissingen die je hebt genomen die gebaseerd waren op iets wat je echt vanuit je soul wilde, is het dan niet zo dat je altijd een manier hebt gevonden om het toch voor elkaar te krijgen?

En hoeveel dingen heb je niet laten liggen uit angst dat het niet zou lukken? Veel mensen durven hun dromen niet na te jagen uit angst dat ze zullen falen, het einddoel niet zullen bereiken.

Maar waar zul je meer spijt van krijgen? Dat je het hebt laten liggen uit angst dat het niet haalbaar bleek te zijn? Of het knagende gevoel 'had ik nu toch maar', 'waarom heb ik nu niet'....

Waarschijnlijk het laatste.

Laat me duidelijk zijn: het allerlaatste wat ik wil is aanmoedigen dat mensen impulsieve ondoordachte beslissingen nemen en zich daardoor in de problemen storten.

Wat mijn boodschap wel is (geïnspireerd door Katrina Ruth, haar de credits): bedenk je bij dingen die je echt graag wil - Hoe zou angst beslissen? - Hoe zou vertrouwen beslissen? - Wil ik vanuit vertrouwen of vanuit angst leven?

En maak dan je keus.

Het is zo nu en dan doodeng! Maar het idee dat je er over een jaar precies

hetzelfde bij zit als nu is wellicht ook niet heel erg hoopgevend. Ten minste...

Ik heb een heel leuk leven al zeg ik het zelf. Maar ik weet ook dat er MEER mogelijk is, veel meer! En dat gun ik mezelf. En dat gun ik jou.

GA VOOR JE DROMEN! En bedenk: wil ik vanuit angst leven of vanuit vertrouwen.

Op jouw succes!

Dream big. Work hard. Live and love your life.

X Marijke

6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page